nerwica eklezjogenna nerwica eklezjogenna
811
BLOG

WOŚP zmienia partnera medialnego

nerwica eklezjogenna nerwica eklezjogenna Społeczeństwo Obserwuj notkę 30

Nie było zaskoczeniem, że pisowska TVP nie bedzie zainteresowana wspieraniem największej w Polsce, a prawdopodobnie i na świecie, szlachetnej charytatywnej akcji, wpisującej się już od ćwierć wieku w obraz Polski. Bez wątpienia WOŚP stała się naszą polską wizytówką. Oprócz tego co najważniejsze - czyli wymiernej pomocy i niewymiernego jednoczenia, aktywizowania, uwrażliwiania społeczeństwa - WOŚP stała się nadzwyczaj solidną marką. Marką tym ważniejszą, że na jej wartość składają się Polaków solidarność, wrażliwość i chęć niesienia pomocy potrzebującym.    

Narodowi patrioci w końcu odetchną, publiczne wsparcie WOŚP będzie się odbywało bez ich udziału, a to przecież było ich największym zmartwieniem. Z drugiej strony, TVP ostatnio mocno dołuje. Dołuje nie tylko ekonomicznie ale i wizerunkowo - wiarygodność i profesjonalizm narodowej TV są jakie są. TVN jest partnerem na ten czas bez wątpienia lepszym - wiarygodniejszym i wreszcie zwyczajnie życzliwszym.

Od dwudziestu kilku lat podnoszone były wobec WOŚP zarzuty, że od jej osiągnięć należy odliczyć koszty ponoszone przez państwo, właśnie poprzez wkład telewizji publicznej. Zarzuty oczywiście absurdalne, wynikające nie tylko z braku znajomości wartości czasu antenowego, ale i z małości, bo gdyby nawet publiczna telewizja w jakikolwiek sposób dofinansowywała społeczne inicjatywy, to jest to jej zakichanym obowiązkiem. Arcyboleśnie oczywisty fakt, że WOŚP jest kurą znoszącą złote jajka, jest zarazem auto-szyderczą ilustracją zacietrzewienia ideologicznego.  

WOŚP jest marką samą w sobie - marką, o którą poważne media na świecie będą się zawsze bić. Nadzwyczaj ciekawe to czasy, gdy obowiązki wynikające  z realizowania misji publicznej przejmują media oparte na kapitale prywatnym.

Bóg to za mało

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo